Mám pro vás velkou novinku!
24.10.2018 v novém čísle časopisu KONDICE vyjde můj článek na téma Jóga na židli.
Než bude na stáncích, tak vám Jógu na židli trochu přiblížím.

Často sedím u počítače, mám ztuhlá ramena a bolí mě záda. To je asi nejčastější věta sedavého zaměstnání. Já osobně také trávím spoustu času s vyhrbenými zády a klikání myší. A tak jsem se rozhodla s tím něco dělat.

Jóga nám pomáhá celá staletí, tak proč ji trochu “neaktualizovat” ?

Podle mě má sedavé zaměstnání hned několik negativních vlastností. Málo pohybu , ve většině případů špatný sed (který nám kazí záda) , zbytečné přetěžování rizikových oblastí, velká dávka stresu a povrchové dýchání. A ve všem nám může pomoci právě jóga.

Mnohdy stačí už jen zavřít oči a přenést pozornost k sobě. Tělo je chytré a samo nám naznačuje, jestli potřebuje pomoci.

Co je na cvičení nejdůležitější je dech. Nejdříve je třeba začít pořádně dýchat a pak až připojovat jednotlivé cviky.

Veškeré záklonové pozice a nádech nám pomáhají aktivovat naše tělo. Načerpáme trochu energie, zlepší se soustředění a my můžeme pracovat dále.

Předklonové pozice a výdech nás zase krásně uvolní. Pokud se v kanceláři cítíme už pod velkým napětím, je dobré si na chvilku zavřít oči, lehce se předklonit a co nejvíce vydechnout.

Cviky za počítačem nejsou složité a to je právě důležité. Můžete je provádět při telefonování, psaní emailu nebo když se zrovna vracíte z porady. Každý cvik má pro naše tělo obrovský význam. Člověk je uzpůsoben pro neustálý pohyb, proto je důležité pravidelně cvičit a dávat tělu co nejvíce nových podmětů.

Zkuste si zacvičit pár cviků. Pomůže vám v soustředění, zlepší se fyzické a psychické zdraví a hlavně se naučíte své tělo poslouchat.

Uvidíte, jak se budete cítit dobře.

Více cviků a informací naleznete v článku Kondice nebo si vše rovnou vyzkoušejte osobně: https://www.myfitnesslife.cz/joga-u-pc/

* všechny fotografie jsou  z http://www.kondice.cz/